LĪGUMA PAR TŪRISMA PAKALPOJUMU SNIEGŠANU
VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
spēkā no 2024. gada 31. janvāra
Šie Līguma par tūrisma pakalpojumu sniegšanu vispārīgie noteikumi (turpmāk – Vispārīgie noteikumi) ir līguma, kas noslēgts starp Klientu (turpmāk – Klients) un SIA “PA KALNIEM”, (turpmāk – Tūrisma operators), reģistrācijas numurs 40203425464, juridiskā adrese: Kalēju iela 8, Liepāja, LV-3401, Latvija, Tūrisma operatora speciālās atļaujas (licences) numurs Tūrisma operatoru un aģentu datubāzē T-2024-7, neatņemama sastāvdaļa un reglamentē līguma par komplekso tūrisma pakalpojumu sniegšanu (turpmāk – Līgums) noslēgšanu, izpildi un izbeigšanu.
Tūrisma operatora piedāvātie tūrisma braucieni ir uzskatāmi par kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem (turpmāk – pakalpojumi vai kompleksie tūrisma pakalpojumi) Tūrisma likuma un Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumu Nr. 380 “Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem” izpratnē.
1. Līguma spēkā esamība
1.1. Līgumu starp Klientu un Tūrisma operatoru uzskata par noslēgtu brīdī, kad Klients ir izvēlējies ceļojuma piedāvājumu no Tūrisma operatora tīmekļa vietnes www.visurgajeji.lv (turpmāk – Tīmekļa vietne), ir nosūtījis Tūrisma operatoram pieteikumu ar savu personīgo informāciju un kontaktinformāciju, un ir rezervējis ceļojumu, kā arī saņēmis attiecīgu priekšapmaksas rēķinu un samaksājis ceļojuma rezervācijas maksu atbilstoši rēķinā norādītajam apmēram un samaksas termiņam.
1.2. Tūrisma operators elektroniski apstiprina Klienta pieteikumu un nosūta Klientam elektronisku rēķinu uz Klienta norādīto e-pasta adresi vai sociālajos tīklos privātas ziņas veidā gadījumā, ja Klients izmantojis sociālos tīklus pieteikuma iesniegšanai. Tūrisma pakalpojumu uzskata par rezervētu brīdī, kad Klientam ir izsniegts rēķins.
1.3. Ja Klients neveic ceļojuma rezervācijas maksu vai neveic attiecīgo ceļojuma maksas daļu līdz rēķinā norādītajam samaksas termiņam, Tūrisma operators uzskata, ka Klients tūrisma pakalpojuma pieteikumu ir atsaucis, un Tūrisma operatoram ir tiesības anulēt rezervāciju un piemērot Vispārīgo noteikumu nosacījumus attiecībā uz ceļojuma pieteikuma atsaukšanu.
1.4. Noslēdzot Līgumu, Tūrisma operatoram ir pienākums nodrošināt pakalpojumus, ko izvēlējies Klients. Ja Tūrisma operators un Klients elektroniskās sarakstes veidā nevienojas citādi, Tūrisma operatora pienākums ir nodrošināt pakalpojumus atbilstoši Tīmekļa vietnē norādītajam ceļojuma aprakstam (turpmāk – Ceļojuma apraksts). Ceļojuma apraksts ir uzskatāms par neatņemamu Līguma sastāvdaļu.
1.5. Ja vienā tūrisma pakalpojumu rezervācijā tiek iekļauti vairāki ceļojuma dalībnieki, Klients apņemas nodrošināt un padarīt pieejamus Līguma noteikumus, tostarp Vispārīgos noteikumus, Ceļojuma aprakstu un visu nepieciešamo informāciju par pakalpojumiem visiem augstākminētajiem ceļojuma dalībniekiem.
2. Ceļojuma maksa un samaksas noteikumi
2.1. Klients maksā Tūrisma operatoram ceļojuma maksu par pakalpojumiem atbilstoši Ceļojuma aprakstam un Vispārīgajiem noteikumiem, ja vien elektroniskās sarakstes veidā starp Klientu un Tūrisma operatoru netiek panākta cita vienošanās. Ceļojuma maksā ir iekļauta maksa par pakalpojumiem, kas minēti Ceļojuma aprakstā un no Tūrisma operatora saņemtā ceļojuma apstirpinājumā elekroniskās sarakstes veidā.
2.2. Klients rēķinā norādītajā termiņā un apjomā veic ceļojuma rezervācijas maksu.
2.3. Kopējo maksu par pakalpojumiem, kurā tiek ieskaitīta Klienta veiktā ceļojuma rezervācijas maksa, Klients pilnā apmērā samaksā ne vēlāk kā 30 dienas pirms ceļojuma sākuma datuma saskaņā ar Tūrisma operatora izrakstītajiem rēķiniem.
2.4. Klients rēķinu apmaksu veic euro valūtā.
2.5. Ja Klients vai kāds no Klienta rezervācijā iekļautajiem ceļojuma dalībniekiem savas vainas dēļ neizmanto kādu no Ceļojuma aprakstā minētajiem pakalpojumiem, Klientam nav tiesību pieprasīt samazināt vai kompensēt ceļojuma maksu.
2.6. Ja Klients pēc savas vēlmes izmanto pakalpojumu, kas nav minēts Ceļojuma aprakstā, tad minētā pakalpojuma izmantošanas risks neattiecas uz Līgumu.
3. Rezervācijas maiņa un atcelšana
3.1. Ja Klients vēlas mainīt rezervāciju (vārdu, uzvārdu, Klientu skaitu, ceļojuma programmu, ceļojuma laiku) pirms Līguma noslēgšanas, tas informē Tūrisma operatoru līdz priekšapmaksas rēķinā norādītā samaksas termiņa beigām.
3.2. Gadījumā, ja Klients vēlas mainīt rezervāciju pēc Līguma noslēgšanas, tas ir, pēc daļējas vai pilnīgas ceļojuma maksas veikšanas, izmaiņas ir iespējamas tikai atsevišķi vienojoties ar Tūrisma operatoru elektroniskas sarakstes veidā. Šādā gadījumā Klientam var tikt piemērota papildu maksa un par to izrakstīts papildu rēķins atbilstoši panāktās vienošanās saturam starp Klientu un Tūrisma operatoru. Ja Klients un Tūrisma operators nepanāk vienošanos par Klientam vēlamo izmaiņu veikšanu, Klienta ceļojuma atcelšanai piemērojami Vispārīgo noteikumu 3.5.punkta noteikumi.
3.3. Tūrisma operatoram ir tiesības bez brīdinājuma atcelt ceļojuma rezervāciju, ja Klients neveic ceļojuma rezervācijas maksu rēķinā norādītajā termiņā.
3.4. Tūrisma operatoram jebkurā brīdī pēc ceļojuma rezervācijas maksas saņemšanas ir tiesības atcelt rezervāciju un vienpusēji izbeigt Līgumu, neatmaksājot Klienta samaksāto ceļojuma rezervācijas maksu vai ceļojuma maksas daļu, ja:
3.4.1. Klients kavē izrakstīto rēķinu samaksu vairāk par 5 (piecām) dienām;
3.4.2. Klients nepilda Vispārīgo noteikumu 4.3.-4.7., 4.9.-4.11., 4.14.punktu noteikumus.
3.5. Klientam ir tiesības vienpusēji atkāpties no Līguma un anulēt ceļojuma rezervāciju jebkurā brīdī. Šādā gadījumā Tūrisma operators, atlikumu atmaksājot Klientam 30 (trīsdesmit) dienu laikā, ietur maksu no Klienta saņemtajiem maksājumiem šādā apmērā:
3.5.1. Ceļojuma rezervācijas maksu un 50% no atlikušās ceļojuma maksas daļas, ja Klients anulē ceļojuma rezervāciju līdz 30 dienām pirms ceļojuma sākuma;
3.5.2. 100% no kopējās ceļojuma maksas, ja Klients anulē ceļojuma rezervāciju vēlāk par 30 dienām pirms ceļojuma sākuma.
3.6. Rezervācija, kas ir veikta 30 dienas pirms ceļojuma sākuma vai vēlāk, tiek atcelta automātiski, ja Klients nav samaksājis pilnu ceļojuma maksu rēķinā norādītajā termiņā.
3.7. Tūrisma operatoram ir tiesības atcelt ceļojuma rezervāciju un vienpusēji atkāpties no Līguma (piemēram, netiek savākts ceļojuma realizācijai nepieciešamais dalībnieku skaits u.tml.):
3.7.1. ne vēlāk kā 20 dienas pirms kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma, ja paredzētais ceļojums ilgst vairāk nekā sešas dienas;
3.7.2. ne vēlāk kā 7 dienas pirms kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma, ja paredzētais ceļojums ilgst no divām līdz sešām dienām;
3.7.3. tieši pirms ceļojuma uzsākšanas nepārvaramas varas apstākļu dēļ, tajā skaitā, Starptautisko organizāciju un/vai sertifikācijas sabiedrību ieteikuma par attiecīgo pakalpojuma sniedzēju lēmumu, atzinumu un ieteikumu sakarā (kara, dabas katastrofas, streika vai citas galamērķī vai tā apkārtnē esošas situācijas dēļ vai ja ceļojumu nav iespējams nodrošināt, neapdraudot Klienta dzīvību vai veselību, cita, neparedzēta iemesla dēļ). Ja pakalpojumi tiek atcelti nepārvaramas varas apstākļu rezultātā, Tūrisma operators 14 kalendāro dienu laikā atmaksā Klientam no viņa saņemto summu tiktāl, ciktāl tā nav izmantota Tūrisma pakalpojumu apmaksai (lidmašīnas biļetes, viesnīcu rezervācijas izdevumi utml).
3.8. Gadījumā, ja ceļojuma rezervāciju ir atcēlis Tūrisma operators, vienpusēji izbeidzot Līgumu, Tūrisma operators piedāvā Klientam citu ceļojumu vai atmaksā Klienta iemaksāto summu pilnā apmērā 30 (trīsdesmit) dienu laikā, izņemot gadījumus, ja ceļojums atcelts nepārvaramas varas apstākļu dēļ.
3.9. Ja Klientam no Klienta atkarīgu iemeslu dēļ netiek izsniegta vīza, kas nepieciešama, lai ceļotu uz galamērķa valsti, vai Klientam netiek izsniegta tranzīta vīza valstu šķērsošanai, lai sasniegtu galamērķa valsti, tiek uzskatīts, ka atkāpšanās no Līguma notikusi bez pamatota iemesla, un tiek ņemti vērā Vispārīgo noteikumu 3.5. punkta noteikumi.
3.10. Ja izbraukšanas dienā Klients laikus neierodas noteiktajā izbraukšanas vietā vai kādā citā veidā no Tūrisma operatora neatkarīgu iemeslu dēļ neizmanto Līgumā paredzēto pakalpojumu, Klientam nav tiesību pieprasīt kompensāciju par neizmantoto pakalpojumu.
3.11. Ceļojuma laikā Klients pēc savas iniciatīvas var pārtraukt ceļojumu vai atteikties no Ceļojuma aprakstā norādītā pakalpojumu apjoma, par to paziņojot Tūrisma operatoram. Minētajā gadījumā Klientam nav tiesību saņemt ceļojuma maksas atmaksu.
3.12. Ceļojuma laikā Tūrisma operators var pārtraukt ceļojumu nepārvaramas varas apstākļu dēļ (kara, dabas katastrofas, streika vai citas galamērķī vai tā apkārtnē esošas situācijas dēļ vai ja ceļojumu nav iespējams nodrošināt, neapdraudot Klienta dzīvību vai veselību, cita, neparedzēta iemesla dēļ). Tūrisma operators iespēju robežās nodrošina Klientam līdzvērtīgu transportu, lai atgrieztos izbraukšanas vietā. Klients sedz visus papildu izdevumus, kas rodas (transports, naktsmītnes, pārtika, citi izdevumi). Tūrisma operators atmaksā Klientam no viņa saņemto ceļojuma maksu tiktāl, ciktāl tā nav izmantota pakalpojumu apmaksai (lidmašīnas biļetes, viesnīcu rezervācijas izdevumi u.tml.). Tūrisma operators palīdz Klientam galamērķī rast piemērotus risinājumus un vienoties par naktsmītni.
4. Klienta tiesības un pienākumi
4.1. Klientam ir tiesības saņemt no Tūrisma operatora pakalpojumu atbilstoši Ceļojuma aprakstam un Līgumam, kā arī saņemt pēc iespējas precīzu un skaidru informāciju par ceļojuma programmu, Līguma noteikumiem un ceļojuma apstiprinājumu.
4.2. Klientam ir pienākums iepazīties ar Ceļojuma aprakstu, kā arī citu ar ceļojumu saistītu informāciju, ko Klientam ir sniedzis Tūrisma operators.
4.3. Klienta pienākums ir uzreiz pēc ceļošanas dokumentu saņemšanas pārbaudīt, vai dokumentos iekļautie dati (vārds, uzvārds, ceļojuma datumi, ceļojuma programma utt.) atbilst Ceļojuma aprakstam un rezervācijai. Ja tiek konstatētas neatbilstības, Klients apņemas uzreiz informēt Tūrisma operatoru par tām, pretējā gadījumā ceļojuma pieteikumu uzskata par apstiprinātu un par neatbilstību novēršanu pēc tam atbild Klients.
4.4. Klients nodrošina sava ceļošanas dokumenta spēkā esamību, atbilstoši Ceļojuma aprakstam vai Tūrisma operatora sniegtajai informācijai (pase, vīza, vakcinācijas apliecība, apdrošināšana utt.). Personas apliecība jeb elektroniskā identifikācijas karte (eID) nav personu apliecinošs dokuments ārpus Eiropas Savienības. Klienta pienākums ir ņemt līdzi pasi, kas ir spēkā atbilstoši galamērķa valsts tiesību aktiem. Klients nodrošina, ka viņa/viņas pase ir derīga vismaz 6 mēnešus pēc ceļojuma beigām vai kā norādīts ceļojuma programmā.
4.5. Klienta pienākums ir iepazīties ar Tūrisma operatora sniegto informāciju attiecībā uz galamērķa atšķirīgajām tradīcijām, iespējamajiem veselības apdraudējuma riskiem, nepieciešamību vakcinēties u.tml. Obligātie un ieteicamie vakcīnu veidi Klientam patstāvīgi jānoskaidro Valsts Infektoloģijas centrā pirms ceļojuma.
4.6. Klientam ir pienākums samaksāt Tūrisma operatoram pilnu ceļojuma maksu un ceļojumam nepieciešamajiem papildu pakalpojumiem (piem., vīzu, apdrošināšanu) atbilstoši Ceļojuma aprakstam un izsniegtajam Tūrisma operatora rēķiniem.
4.7. Klientam ir pienākums nodrošināt sev un saviem ceļabiedriem ceļojuma apdrošināšanu ceļojuma laikā. Klients ir pilnībā atbildīgs par attiecīgiem riskiem apdrošināšanas neesamības gadījumā.
4.8. Klienta pienākums ir 24 stundas pirms ceļojuma sākuma noskaidrot izlidošanas reisa laiku pie Tūrisma operatora vai Rīgas lidostas tīmekļa vietnē reisu izlidošanas sadaļā. Par izmaiņām Tūrisma operators informē Klientu individuāli.
4.9. Klienta pienākums ir laikus ierasties paziņotajā izlidošanas vietā un satikšanās vietās. Tostarp Klienta pienākums ir ņemt vērā operatīvo informāciju lidostā, autobusu vai vilcienu stacijā un iepriekš rezervēt laiku iespējamiem kavējumiem, nelabvēlīgiem laika apstākļiem vai rindām pasu kontroles vai drošības kontroles punktos.
4.10. Klienta pienākums ir nelietot pārmērīgu alkohola daudzumu un netraucēt citiem Klientiem ar savu uzvedību, pretējā gadījumā Klientam var tikt liegta piedalīšanās ceļojumā, turklāt minētajā gadījumā Klientam nav tiesību saņemt ceļojuma maksas atmaksu.
4.11. Klientam jāpakļaujas attiecīgās valsts likumiem, jāizpilda muitas un robežkontroles dienesta norādījumi, jāievēro sabiedriskās kārtības vispārpieņemtās normas, pulcēšanās vietas, laiki, jāizpilda grupas vadītāja organizatoriskie norādījumi, jārespektē valstu paražas, tradīcijas un likumi, kā arī ceļabiedru tiesības ceļojuma laikā. Ja Klients pārkāpj kādus no šajā punktā minētajiem noteikumiem vai norādījumiem un tas būtiski ietekmē ceļojuma turpināšanu vai tā atbilstības nodrošināšanu Ceļojuma aprakstam, Tūrisma operatoram ir tiesības pārtraukt Klienta ceļojumu, neatmaksājot Klienta samaksātās naudas summas.
4.12. Klientam jārūpējas par savu personisko mantu, naudas un ceļošanas dokumentu drošību. Tūrisma operators neuzņemas atbildību minēto lietu nozaudēšanas gadījumā.
4.13. Sastādot zaudējumu aktu, Klienta pienākums ir kompensēt visus materiālos zaudējumus, kas ceļojuma laikā ar tīšu vai netīšu darbību vai bezdarbību ir radīti Tūrisma operatoram, Tūrisma operatora partneriem vai trešajām personām, vietā, kurā zaudējumi tika radīti, vai pēc ceļojuma beigām 10 dienu laikā pēc tam, kad no Tūrisma operatora ir saņemts atbilstošs rēķins.
4.14. Klients ir atbildīgs par to, lai viņš/viņa nebūtu nevēlama persona (persona non grata) galamērķa valstī. Ja Klients netiek ielaists valstī tāpēc, ka Klientam Klienta vainas dēļ nav atļauts šķērsot robežu, Klienta pienākums ir segt visus izdevumus, kas saistīti ar atgriešanos mājās, un ceļojuma maksa netiek atmaksāta.
4.15. Ja Klients vēlas atgriezties mājās pirms vai pēc ceļojuma beigu datuma, tad nepieciešamās izmaksas tam sedz pats Klients.
4.16. Klienta pienākums ir samaksāt par visiem papildu pakalpojumiem, kas izmantoti galamērķī, bet nav iekļauti Ceļojuma aprakstā.
4.17. Klienta pienākums ir samaksāt par bagāžu, kas pārsniedz atļauto svaru, atbilstoši aviolīnijas noteikumiem un Ceļojuma aprakstā norādītajam.
4.18. Ja ceļojuma norises laikā Klientam rodas pretenzijas par sniegtajiem pakalpojumiem, Klients ar pretenziju vēršas pie grupas vadītāja. Gadījumā, ja pretenziju nav iespējams apmierināt no grupas vadītāja puses vai citu iemeslu dēļ, tiek sagatavots akts, kas kopā ar Klienta rakstisku un parakstītu pretenziju 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc ceļojuma beigu datuma tiek iesniegts Tūrisma operatoram ierakstītas vēstules veidā uz Tūrisma operatora juridisko adresi vai elektroniski parakstītas pretenzijas gadījumā uz Tūrisma operatora Tīmekļa vietnē norādīto elektroniskā pasta adresi.
4.19. Klientam ir tiesības veikt izmaiņas ceļojuma rezervācijā atbilstoši Vispārīgo noteikumu 3.1. un 3.2. punktam.
4.20. Klientam ir tiesības atcelt ceļojuma rezervāciju, pārtraukt ceļojumu un vienpusēji atkāpties no Līguma saskaņā ar Vispārīgo noteikumu 3.5. un 3.11.punktiem.
4.21. Klientam ir tiesības izmantot visas Tūrisma likumā un Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 380 “Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem” minētās tiesības, kas attiecas uz kompleksiem tūrisma pakalpojumiem.
4.22. Saskaņā ar tiesību aktu prasībām Tūrisma operatoram ir nodrošinājums, lai gadījumā, ja tas savu likviditātes problēmu dēļ nepilnīgi izpilda vai neizpilda savas saistības, atlīdzinātu Klientam tā iemaksātās summas, kā arī, ja kompleksajā tūrisma pakalpojumā ir ietverts transports, – nodrošinātu Klienta repatriāciju. Nodrošinājuma izsniedzējs ir AAS "BTA Baltic Insurance Company", reģistrācijas Nr. 40103840140, Sporta iela 11, Rīga, LV-1013, Latvija. Tālrunis 26 12 12 12, e-pasts [email protected]. Patērētāju tiesību aizsardzības centra kontaktinformācija: Rīga, Brīvības iela 55, LV – 1010, e-pasta adrese: [email protected]; konsultāciju tālrunis: 65452554.
5. Tūrisma operatora tiesības un pienākumi
5.1. Tūrisma operators apņemas nodrošināt Klientam pakalpojumus saskaņā ar Ceļojuma aprakstu un Līgumu.
5.2. Tūrisma operators neatbild par iespējamām izmaiņām ceļojuma programmā, ja tās nepieciešamas tādu apstākļu dēļ, kas ir neparasti, neparedzami un nekontrolējami no Tūrisma operatora puses. Tūrisma operators nolūkā sekmēt ceļojuma realizāciju patur tiesības veikt tādas izmaiņas ceļojuma programmā (mainīt naktsmītnes vietu, transporta līdzekļus, maršrutu un veikt citas izmaiņas), kas neietekmē ceļojuma kvalitāti un nozīmīgi neietekmē tā būtību. Klients tiek informēts par izmaiņām nekavējoties, kolīdz tās ir apstiprinātas.
5.3. Par ceļojuma nepilnībām nav uzskatāmas šādas ceļojuma izmaiņas, kuras Tūrisma operators nevar ietekmēt:
5.3.1. nebūtiskas izmaiņas lidojumu grafikā, kā arī izmaiņas lidojumu grafikā, ja tās rodas tādu apstākļu dēļ, ko Tūrisma operators nespēj kontrolēt; lidojuma aizkavēšanās, izmaiņas klasēs un maršrutos vai regulāro reisu virsrezervējums, par ko ir atbildīga aviolīnija;
5.3.2. naktsmītņu maiņa tieši pirms ceļojuma vai ceļojuma laikā, ja tā rodas viesnīcas virsrezervējuma dēļ vai īpašu iezīmju dēļ saistībā ar galamērķa valsti vai sezonas sākumu vai beigām. Tūrisma operators apņemas darīt visu, kas ir viņa spēkos, lai atceltā naktsmītne tiktu aizstāta ar vismaz tāda paša līmeņa naktsmītni;
5.3.3. prognozēto laika apstākļu neatbilstība realitātei;
5.3.4. būvdarbi, kas naktsmītnē vai tās tuvumā sākti īsi pirms ceļojuma vai ceļojuma laikā;
5.3.5. pakalpojumu nepilnības, par kurām Klients ir iepriekš informēts pirms Līguma stāšanās spēkā;
5.3.6. tādu Ceļojuma aprakstā iekļauto datu izmaiņas, par kurām puses ir vienojušās citādi, vai, ja Ceļojuma aprakstā datu maiņa ir iespējama un par izmaiņu iespējamību Klients ir informēts pirms Ceļojuma līguma noslēgšanas.
5.4. Gadījumā, ja Tūrisma operators pirms ceļojuma programmā veic tādas izmaiņas, kuras Klientam nav pieņemamas (cenas vai datumu izmaiņas vai arī ja ceļojuma programma un pakalpojumi ir būtiski mainīti no Ceļojuma aprakstā pieejamā), Klients ne vēlāk kā 30 (trīsdesmit) dienas pirms ceļojuma sākuma datuma ir tiesīgs pieprasīt citu līdzvērtīgu ceļojumu no Tūrisma operatora Tīmekļa vietnē esošā piedāvājuma, ja tāds ir iespējams, vai atteikties no ceļojuma, saņemot atpakaļ visas naudas iemaksas pilnā apmērā.
5.5. Tūrisma operators apņemas sniegt Klientam visu nepieciešamo palīdzību ceļojuma laikā, ja ar Klientu notiek nelaimes gadījums, ja Klients gūst traumu, kļūst par noziedzīga nodarījuma upuri vai ja notiek cits gadījums, kura rezultātā tiek apdraudēta Klienta dzīvība vai veselība. Tūrisma operators palīdz sazināties ar medicīnas iestādi un galamērķa valsts varas iestādēm vai sniedz attiecīgu informāciju, kā arī organizē pirmstermiņa atgriešanos, ja nepieciešams. Klienta pienākums ir segt Tūrisma operatoram visus izdevumus, kas saistīti ar palīdzības sniegšanu Klientam.
5.6. Tūrisma operators nav atbildīgs par zaudējumiem, ko radījušas dabas katastrofas vai citi neparedzami apstākļi, no kuriem Tūrisma operators nespēj izvairīties. Minētie apstākļi var būt karš, dabas katastrofa, infekcijas slimība, streiks un citi notikumi (force majeure).
5.7. Tūrisma operators nekavējoties informē Klientu individuāli par visām nozīmīgām pakalpojuma izmaiņām vai atcelšanu (Vispārīgo noteikumu 3.4., 3.7.punkti). Informācija tiek nosūtīta uz Klienta norādīto e-pastu vai privātas ziņas veidā sociālajos tīklos, ja saziņa ar Tūrisma operatoru iepriekš notikusi caur attiecīgo saziņas kanālu
5.8. .Persona, kas ir atbildīga par Klienta bagāžas sabojāšanu vai pazaudēšanu, ir pārvadātājs, un, lai saņemtu kompensāciju par iespējamiem zaudējumiem, Tūrisma operators stingri iesaka iegādāties bagāžas apdrošināšanu pirms ceļojuma.
5.9. Ja Līgums tiek pārkāpts trešās personas sniegta pakalpojuma rezultātā un tiešā pakalpojuma sniedzēja atbildību ierobežo starptautiskās konvencijas (tostarp konvencijas, kas ierobežo gaisa pārvadātāju atbildību), minētā pārkāpuma gadījumā Tūrisma operatora atbildība pret Klientu ir ierobežota.
5.10. Tūrisma operatoram ir tiesības atcelt ceļojuma rezervāciju, pārtraukt ceļojumu un vienpusēji atkāpties no Līguma Vispārīgo noteikumu 3.4., 3.7. un 3.12.punktos noteiktajos gadījumos un kārtībā.
6. Citi noteikumi
6.1. Domstarpības, kas rodas Līguma izpildes sakarā, tiek risinātas pārrunu ceļā starp Tūrisma operatoru un Klientu. Ja vienošanās netiek panākta 60 (sešdesmit) dienu laikā pēc ceļojuma beigu datuma, domstarpības var tikt risinātas: 1) Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, lai saņemtu palīdzību strīda risināšanā; 2) patērētāju strīdu risināšanas komisijā, ja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā patērētājam sniegtā palīdzība strīda risināšanā nav nodrošinājusi rezultātu; 3) tiesā atbilstoši procedūrai, kas noteikta Latvijas Republikas normatīvajos aktos.
6.2. Klientam ir iespēja arī izmantot platformu strīdus izšķiršanai tiešsaistē saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 21.maija Regulu (ES) Nr. 524/2013 par patērētāju strīdu izšķiršanu tiešsaistē un ar ko groza Regulu (EK) Nr. 2006/2004 un Direktīvu 2009/22/EK (Regula par patērētāju SIT); minētā platforma pieejama šeit: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=LV.
6.3. Tūrisma operatoram ir tiesības apstrādāt tikai tos Klienta personas datus, kas ir nepieciešami pakalpojuma izpildei, un tos datus, ko Klients ir tam ir nosūtījis ceļojuma rezervēšanas un Līguma noslēgšanas mērķim. Minētās tiesības attiecas arī uz Tūrisma operatora līgumpartneriem, kuriem ir tiesības nodot personas datus un kuri ir tieši saistīti ar ceļojuma pakalpojumu sniegšanu Klientam.
6.4. Noslēdzot Līgumu, Klients sniedz Tūrisma operatoram atļauju apstrādāt tā personas datus un nodot tos trešajām pusēm, lai tās varētu Klientam nodrošināt pakalpojumus, kas norādīti Ceļojuma aprakstā.
6.5. Līgums stājas spēkā no brīža, kad Klients ir apmaksājis Tūrisma operatora izrakstītu rēķinu, un darbojas līdz pilnīgai tā izpildei.
6.6. Papildinājumi un grozījumi, kā arī citi dokumenti, kas attiecas uz Līgumu, ir Līguma neatņemamas sastāvdaļas un kļūst par Līguma pielikumiem pēc to abpusējas rakstiskas apstiprināšanas.
LĪGUMA PAR TŪRISMA PAKALPOJUMU SNIEGŠANU ABPUSĒJA PARAKSTĪŠANA NAV NEPIECIEŠAMA.
LĪGUMS STĀJĀS SPĒKĀ NO BRĪŽA, KAD KLIENTS IR PIETEICIES CEĻOJUMAM UN APMAKSĀJIS TŪRISMA OPERATORA IZRAKSTĪTU RĒĶINU. AR LĪGUMA SPĒKĀ STĀŠANĀS BRĪDI KLIENTAM IR SAISTOŠI ŠIE VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI.